Търсене в този блог

вторник, 28 февруари 2012 г.

Патешки сърца в масло


Това е една бърза и лесна рецепта, която се получи неочаквано вкусна и за мен...
Преди известно време бях купил замразени патешки сърца без ясната идея как да ги сготвя, след което ги забравих във фризера. И така до преди няколко дни, когато се оказа, че нямам нищо за готвене. Реших обаче да не ги правя традиционно по селски, а по някакъв по-различен начин. Естествено на помощ ми се притече Интернет, където една от рецептите ме заинтригува със своята простота, но ми харесаха няколко други момента от други рецепти. В крайна сметка компилирах следното:

Необходими продукти
1 кг. патешки сърца (не е необходимо да уточнявам, че са замразени защото други няма откъде да се намерят)
125 г. краве масло
3 супени лъжици соев сос
1 лимон
сол
черен пипер

Приготвяне
Сърцата се размразяват (в моя случай на микровълновата фурна в режим размразяване, че бях гладен и бързах), разрязват се на половинки по дължина, след което се измиват от кръвта и отцеждат леко. Към тях се добавя соевия сос, размесват се хубаво с него и се оставят да попие 10-15 мин. Маслото се стапя в голям тиган с дебело дъно и капак и, когато започне да цвърчи, се добавят сърцата. Обръщат се първоначално докато се запържат леко и се добавят сол и смлян черен пипер на вкус. Похлупват се с капака, след което се оставят да се задушат на малко по-слаб огън за 30-35 мин. като се разбъркват от време на време. След това се добавя сока от изцедения лимон, разбъркват се и се оставят за се задушават още 5 мин. И готово!
Да Ви е сладко! Аз ги сервирах с картофена салата с праз и зехтин. Получи се добра комбинация.

4 коментара:

  1. Одобряваме твоята рецепта. Изпробвахме сърцата направени по този начин и бяхме супер удовлетворени .Дори сина ни, който е уникално злояд , каза, че са страхотни .Сем. Михайлови Бургас.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубария отзив! Предлагам Ви да пробвате и патешките сърца на скара - патешките сърца са питателно, но също така и диетично и вкусно ястие!

      Изтриване
  2. Браво...така ги приготвям от доста години...

    ОтговорИзтриване