Търсене в този блог

понеделник, 28 май 2018 г.

АСПЕРЖИ С ЧЕСНОВО-ЗЕХТИНЕН ДРЕСИНГ И ПАРМЕЗАН




Най-напред да успокоя всички, които ме познават – не съм станал растителнояден, просто предлагам една добра гарнитурка…
А защо аспержи ли? Ами някак си станаха „фешън“ напоследък. Не бях ял от детството ми, когато лелите ми (родени в Белгия) ги приготвяха винаги, когато успяваха да ги намерят на Женския пазар от автентичните му години. След това за десетилетия бях вкусвал единствено от време на време при пътувания в чужбина, но от известно време се появиха на родния пазар. А преди няколко дни бях на гости, където ме почерпиха, та реших да експериментирам на основата на шестото ми чувство и разбиранията ми по въпроса… Получи се, така че споделям рецептата.

Необходими продукти:
аспержи – 1 връзка около 250 гр.
3 с.л. зехтин
1 с.л. мек соев със (най-добре японски за суши, но подозирам, че ще стане и с Уорчестър сос)
2 с.л. лимонов сок
2-3 стръъка копър
3-4 скилидки чесън
20-30 гр. настърган пармезан

Приготвяне
Аспержите са вкусни, ако са хрупкави, което означава, че е много важно да не се преварят. Ако са преварени, спокойно могат да бъдат заместени със зелен фасул и, ако човек не вижда какво яде, може и да не ги разпознае… Е, шегувам се, но все пак е важно, ако искате да ви се получат добре.
Започва се като се почиства основата им – ако в края са по-светли, по-светлата част се изрязва. При моите не се наложи с изключение на 3-4 бройки.

Приготвят се две тенджери – едната се слага с вода на котлона да заври на максимална мощност, а другата се пълни със студена вода, като в нея се слага прилично количество лед, така че да я охлади още повече.

Измитите и изчистени аспержи се слагат едва когато водата заври. Оставят се да врят в продължение максимум на 4 минути – показатели, че са готови, са пожълтяването на водата, но без те самите да си променят цвета.

С помощта на щипка се прехвърлят бързо в преохладената вода в другата тенджера и се оставят в нея за 5-10 минути.

Вадят се и се оставят да се отцедят. През това време се приготвя дресинга. В малко бурканче с плътно затваряща се капачка се слагат зехтина, соевия сос, сока от лимона и пресования чесън. Затваря се плътно и се тръска максимално енергично около 30-40 секунди, за което време сместа трябва да е станала на емулсия. Отцедените аспержи се поставят в подходяща кутия с плътно затварящ се капак (например от сладолед), към тях се добавя ситно нарязания магданоз, а накрая дресинга, който се разтръсква отново непосредствено преди да се прибави.


Кутията се затваря и се тръска внимателно, така че дресингът и копърът да успеят да се разпределят равномерно.

Вадят се от кутията и се поставят в чиниите, след което върху тях се настъргва пармезана. Истинската храна е по ваш избор – днес бяхме в италианско настроение, така че ги гарнирах с прошуто крудо. Получи се чудесна лека и здравословна вечеря. А и от предишен опит знам, че стават и за ракиено мезе...


Няма коментари:

Публикуване на коментар