Търсене в този блог

понеделник, 23 март 2020 г.

МАСЛИНИ С ОРИЗ




Когато човек е в принудителен отпуск, един от начините да пребори скуката е да експериментира с нови вкусове. Знаех за съществуването на маслините с ориз, но си признавам, че никога не бях опитвал. Оказа се, че съм закъснял – ястието се получи учудващо вкусно!

Необходими продукти:
500 гр. маслини (аз съм мързелив и взех с изчистени костилки)
200 гр. ориз (1 голяма чаша)
2 средни глави стар лук
2 средни парчета праз лук
50 мл. олио
2 ч.л. чесън на прах
сол на вкус
черен пипер на вкус

Приготвяне
Започва се с ориза, който се измива старателно със студена вода – мие се докато водата, която се отцежда, стане съвсем бистра (прави се да не стане лигав, ако остане оризово нишесте). Оставя се да се отцеди добре.


Лукът и празът се нарязват на ситно.




Лукът се запържва до жълто-златисто, като се бърка непрекъснато, след което към него се добавя отцедения ориз.




Добавят се солта, черния пипер и чесъна на прах.


Пържи се до „изцъклянето му“ при непрестанно бъркане (лукът трябва да се е карамелизирал и да е станал кафяв).


Добавя се празът и се задушава още 1 минута.


Добавят се маслините, размесва се и прехвърля в тава за печене.


Добавят се 2 – 2,5 обема вода, след което се пече на 180 °С във фурна без вентилатор – докато попие водата и отгоре се образува коричка.


Ако водата се е изпарила преди да е станал готов, се долива още, но се внимава да не се прекали, че ще се разкашка. Може да се консумира като основно ястие (например по време на пости) или като гарнитура. Също така може да се поръси и нарязан на ситно магданоз, но аз нямах под ръка, а не ми се редеше на опашка в снега само за магданоз.
Добър апетит!

Забележка: студен ми се стори още по-вкусен, но това е субективно…


Няма коментари:

Публикуване на коментар