Търсене в този блог

четвъртък, 2 юни 2011 г.

Кебапчета

Така… От доста време ми се ядяха истински кебапчета, с други думи казано – направени от месо. Дълго време си мислех, че това е непосилна кауза, но в един даден момент с малко чужда помощ се престраших и написах в Гугъл „рецепта за кебапчета”. Естествено излязоха около 42 900 резултата. Извадих късмет, че наред с разни диващини по форумите от рода на „кебапчета в домашни условия няма начин да станат” или „до вилата има един цех, дето бълва един бял прах на три смени, с който стават невероятни кебапчета, след като се сложи в каймата”, на едно от първите места излязоха една рецепта от рецептурника на заведенията за обществено хранене от преди от 80-те години, както и няколко други смислени рецепти, които се припокриваха в голяма степен. Те се различаваха основно по това от какво месо се правят истинските кебапчета, както и количеството вода, което се слага в каймата.
В крайна сметка аз изкомпилирах следната рецепта:
Необходими продукти: 1 кг. кайма ОТ МЕСО!!! (смляна при кварталния месар или както в моя случай „Стара планина” 60% свинско:40% говеждо, че ми беше под ръка), 5 гр. кимион, 5 гр. черен пипер и 5 гр. брашно от чесън. Сол не добавих понеже на етикета на каймата пишеше, че има.
Приготовление: Каймата се омесва добре с подправките от предишната вечер, като се добавя вода, колкото поеме. В моя случай - около 300 мл., но предполагам, че е заради по-сухото говеждо. Ако се използва само свинско, би трябвало да е около 200 мл., както пишеше в един от вариантите на рецептата. Така че внимателно. Меси се, меси се и пак се меси докато побелее и стане еднородна. Оставя се една нощ в хладилник, след което преди печенето отново се меси и се добавя още малко вода (в някои варианти – газирана, но аз сложих обикновена). При мен пое около 100 – 150 мл. Отново се меси до припадък докато стане еднородна. Оформят се кебапчета (с влажни ръце за да не лепне каймата !) и се мятат на скарата и се пекат.
Резултатът:

Макар и да не ги докарах много на външен вид, станаха превъзходни, а аз си спомних детството ми! J Да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар