Търсене в този блог

събота, 24 февруари 2018 г.

БОГАТА САЛАТА ОТ БЕЙБИ СПАНАК



Преди няколко дни в един супермаркет един пакет с бейби спанак ме прелъсти със своя свеж вид. Купих го без много да му мисля, след което се осъзнах, че аз спанак не ям. Впрочем не ям денатуриран хлорофил под никаква форма. Нищо, че е кулинарен блог, ще го кажа – прилича ми на повръщано от крава и няма сила на света, която да ме убеди, че е вкусно и аз да го сложа доброволно в устата си! Но тук нещата бяха различни  - реших, че ще правя салата (може би съм лепнал някакъв киноа или чия вирус, който атакува мозъка). Седя си два дена в пакета вкъщи и се чудих кое от двете събития ще настъпи първо: ще се престраша да го опитам суров или той ще се развали и ще го изхвърля. На третия ден отворих плахо пакета, измих едно листенце и със страх го сложих в устата си (като междувременно бях премахнал всички потенциални препятствия по пътя към тоалетната). Всъщност наистина бях поразен, но от очарованието и свежестта на вкуса му. Така че се оставих да се вдъхновявам кулинарно още около 24 часа (през което време от време на време скубвах по някое друго листенце) и го измислих. Получи се превъзходно!

Необходими продукти:
1 пакет бейби спанак (300 гр.)
15 чери доматчета (от по-едрите)
100 грама пармезан (или по-евтиния гран падана) на люспи
50 гр. орехови ядки
1 лимон
1 с.л. мед
3 с.л. зехтин
1 с.л. малинов сироп (домшен)

Приготвяне
Започва се със спанака, който се измива и отцежда добре (добра идея е използването на центрофуга за салати).

Орехите се натрошават и се запичат върху нагорещен тиган на котлон без мазнина или нещо друго, при непрекъснато бъркане докато потъмнеят леко за 3-4 минути.


Махат се от тигана и се оставят да изстинат. Чери доматите се нарязват на половинки, слагат се при спанака и се добавят изстиналите ядки и пармезана.




От сока на лимона, меда, зехтина и сиропа от малини се приготвя дресинг. Хубаво е той да е под формата на фина емулсия, която в домашни условия най-лесно се постига като компонентите се сложат в бурканче с капачка, което се затваря и се тръска енергично с ръка. Полива се върху салата, разбърква се и се консумира с подходяща гарнитура към гарнитурата (в моя случай избрах халуми на скара, което купих заедно със спанака).

Да ви е сладко!


Няма коментари:

Публикуване на коментар