Търсене в този блог

сряда, 3 януари 2018 г.

МАРИНОВАНИ СВИНСКИ УШИ НА ТИГАН



Днес някак си така се получи, че не бях обядвал. А си беше ранен следобед, когато привлякоха погледа ми в една от любимите ми месарници. Признавам, че първоначално си ги представих на скара (любимите ми), но когато се прибрах вкъщи, ми дойде музата да експериментирам. Ето как:

Необходими продукти:
2 бр. средно големи свински уши (по 1 бр. за бира и половина някъде)
30 гр. масло
2 с.л. сол
1 с.л. соев сос
1. с.л. зехтин
1 с.л. кетчуп
1 с.л. черен пипер
1 с.л. чесън на прах
1 с.л. червен пипер
1 ч.л. лют червен пипер
1 ч.л. розмарин

Приготвяне
Ушите се измиват много старателно.

Слагат се в тенджера под налягане, към тях се добавят 1 с.л. сол и 1 ч.л. черен пипер.



Варят се под налягане около 30-35 мин. след като започне да излиза парата (Идеята ми тук беше да омекнат съвсем, а не да са леко твърди, както е когато се пекат на скара).

Изваждат се и се измиват добре със студена вода, така че да се охладят също. Важно е да се отцедят максимално от водата.

Охладените уши се нарязват първо на половинки, а след това на ленти.

Поставят се в съд, след което към тях се добавят останалите количества от солта и черния пипер и останалите подправки, както и соевия сос, кетчупа и зехтина.


Размесват се добре и се оставят да престоят поне час (колкото повече – толкова по-добре).

Тиганът се слага на котлона и върху него се стапя маслото.

Когато то зацвърчи, се добавят и маринованите свински уши.

Бърка се непрекъснато и се задушават около 5-10 мин. на среден огън докато се поизпари от водата им (която неминуемо ще пуснат) и започнат да се „желират“ (добра идея е използването на котлон с незалепващо покритие с цел последващо миене).


Е, какво друго да кажа, освен наздраве с добре изстудена бира!



Няма коментари:

Публикуване на коментар