Търсене в този блог

петък, 12 януари 2018 г.

ЛАВА КЕЙК (ШОКОЛАДОВО СУФЛЕ)



Понякога ми идва музата да готвя нещо без мръвки и бекон, а понякога ми изневерява съвсем, карайки ме да приготвям нетипични за един мъж с шкембе на чревоугодник неща като десерти например. Ама какво да направя, като от няколко дни идеята за т.нар. шоколадово суфле се беше загнездила в мозъка ми и стържеше в него… Предадох се, срам не срам! Поне приготвих само 1/3 доза…

Необходими продукти (за 3 суфлета в купички за крем брюле):
60 гр. натурален шоколад за готвене
60 гр. краве масло
2 яйца
85 гр. захар
40 гр. брашно
20 гр. натурално какао

Приготвяне
Започва се с включването на фурната на 225 °С (доста са и трябва известно време да загрее). Шоколадът и маслото се стапят и разбъркват на водна баня докато сместа стане напълно хомогенна на вид (аз го направих в метална купичка, потопена в порцеланова купа, която напълних с кипяща вода от електрическата кана, така че да не си играя с котлона).


Яйцата и захарта се разбиват много старателно с миксер – показателно за доброто им разбиване е сместа да се втвърди леко, а жълтият цвят да изсветлее видимо, както и при потапяне на върха на пръста и разтриване, да не се напипват кристалчета захар.


Към смета се добавят брашното и ¾ от какаото (останалото ще потрябва за набрашняване на купичките). Бърка се отново до хомогенност.


Накрая се добавя и сместа от масло и шоколад (която за да не изстине и да се втвърди, бях оставил в порцелановата купа с топлата вода). Разбърква се отново до хомогенност.

Купичките, в които ще се пече, се намазват с малко разтопено масло – за да се отлепи в последствие е необходимо да са добре намазани, но не много, че маслото да не тече. Също за да се улесни отлепянето на суфлето, могат да се поръсят и с малко какао.


Пълнят се до около ¾ от обема, тъй като при печенето се надига. Пекат се точно 10 минути, ако се приготвя веднага. Ако не се приготвя веднага, разсипаната в купичките смес може да се съхрани известно време в хладилник, но след това се пече 12 минути. Не бива да се прескача времето, тъй като „лавата“ ще се втвърди.

Суфлетата се обръщат върху чиния (гледате да не се изгорите, че наистина парят) и се гарнират с нещо контрастно (по отношение на вкус и температура). На мен ми хрумна идеята за портокалово сорбе, че хем е кисело, хем студено, но поради липсата на такова се задоволих с резенчета от мандарина. Топях си ги в лавата едно по едно и се възнасях в небесата от удоволствие…


Няма коментари:

Публикуване на коментар