Търсене в този блог

четвъртък, 11 януари 2018 г.

ГОЛ ПАТАТНИК С БЕКОН



Тия дни ми е нещо картофено-месно… Сигурно защото е зима… Не знам… Но е факт, че ми хрумна да импровизирам да направя „гол“ пататник (без кори за баница) на тиган. И понеже ме домързя да търся рецепти, реших да е на основата на пататника ми с кори на тиган. А то взе, че се получи превъзходно (тук се изчервявам)!

Необходими продукти:
около 700 гр. обелени картофи
300 гр. бекон (може и от калъп)
100 гр. краве масло
100 гр. сирене
2 яйца
1 по-голяма глава лук
няколко стръка магданоз
сол
черен пипер
червен пипер
чесън на прах (може и 2-3 счукани скилидки)

Приготвяне
Беконът се нарязва на кубчета (аз реших да ги направя малко по-големи, че така ми е по-сладко).


Лукът се наситнява максимално (аз използвам ръчен чопър).


Маслото се стапя (примерно в микровълнова фурна).

Картофите се настъргват на едро на ренде, след което течността, която се е отделила, се отцежда доколкото е възможно.


Към картофите се добавят бекона, лука, нароненото сирене, двете яйца, ситно нарязания магданоз и останалите подправки в количества на вкус.

С помощта на четка се намазват дъното и стените на тигана, в който ще се пече папатникът и който трябва да е с капак, незалепващо покритие и да е с дебело дъно (така че да разпределя топлината равномерно).

Останалото масло се излива в сместа за пататника и се разбърква внимателно докато всичко се разпредели равномерно.

Добре разбърканата смес се прехвърля в тигана и се изравнява отгоре с помощта на шпатула.

 Тиганът се похлупва и се слага на студен котлон, който се включва на средна степен (при мен 5-а от общо 9).

Пече се под капак 40 минути, след което пататника се обръща с помощта на чиния и се пече отново под капак и от другата страна още 15-20 минути (ако не си познавате котлона, като печете отдолу, би било да добре да проверите пататника с чинията след 25-ата минута, че да се ориентирате и да не изгори).


Забележки
1. Следващия път ще добавя и още 100 гр. кашкавал (днес нямах);
2. В Родопите слагат джоджен, но вкъщи някои хора се мръщят на подправките, а аз сам не мога да изям целия папатник, така че пропуснах;



Няма коментари:

Публикуване на коментар