Търсене в този блог

неделя, 13 август 2017 г.

ЧИЙЗКЕЙК „МОХИТО“



Преди известно време се пробвах със смокинов чийзкейк, който ми се получи добре. Това ме окуражи и почти успя да ме убеди, че мога да приготвям и някои сладки неща, а не само истинска храна (разбирай мръвки и карантии). Също така прочетох в някои от готварските групи в Интернет рецепта за чийзкейк „Мохито“ и идеята ми се стори много добра, особено ако заменя есенциято от ром с истински… За съжаление обаче не успях да намеря рецептата. Затова импровизирах върху предишната ми, включително и мотивиран от идеята ми да заменя есенцията от ром с истинско „Бакарди“. А то взе, че стана! Наистина е възможно алкохолът и да се яде… :P


Необходими продукти:
400 гр. заквасена сметана
375 гр. (3 пакетчета по 125 гр.) сирене „Крема“
150 гр. обикновени бисквити
125 гр. краве масло
150 гр. пудра захар
1 лимон
1 лайм
100 мл. ром „Бакарди“ (или който какъвто има)
1/2 връзка мента
40 мл ментов сироп
1 бр. течна ванилова есенция
20 гр. желатин

Приготвяне
Започва се от блата, който съм описал тук. След като стегне за около 30-40 мин. в хладилника, се преминава към истинския чийзкейк. За целта най-напред 10 гр. желатин (1 пакетче) се разтваря в около 100 мл. вода на водна баня според упътването и се оставя да поизстине. Приготвя се „мохитото“ като за целта с блендер или чопър се хомогенизират листата от мента (без дръжките), ромът и сокът от един лимон, на който предварително е остъргана кората. Към сместа се добавя настърганата кора на един лайм, след което самият лайм се нарязва на много ситни парченца и отново се хомогенизира с чопъра. Сметаната, пудрата захар и крема сиренето се разбиват в купа с миксера до хомогенна смес. Разбитото „мохито“ и течната ванилова есенция се  добавят към сместа и се разбива до хомогенност. Най-накрая се добавя поохладения желатин и се разбива отново. Сместа се изсипва върху блата във формата за печена на торит и се оставя за 4-5 часа в хладилник.
Глазурата се приготвя като 10 гр. желатин се разтварят в 100 мл вода и се оставят да поизстинат. Смесват се 100 мл. вода, ментовия сироп и 50 мл ром. Към тях се добавя поизстиналия желатин, размесва се хубаво и налива внимателно върху започналия да стяга чийзкейк. Оставя се една нощ в хладилник. След като стегне се отлепя внимателно с тънък нож от ръба на формата и се украсява по желание (аз използвах настърганата кора от лимон и няколко стръка мента).
С този десерт е по-подходящо да се каже „Наздраве!“, ще ме прощават малките деца…


Няма коментари:

Публикуване на коментар