Търсене в този блог

вторник, 8 август 2017 г.

БРУСКЕТИ С ПЕСТО И КАШКАВАЛ


Понякога, например след сватба, на човек не само, че не му се яде нищо, ами направо му призлява при мисълта за храна – това е признак, че сватбата е била на изключително добро и високо ниво. Не му се яде обаче някъде до към 4-5 часа следобед, след което установява, че е гладен, но пък няма нищо за ядене, освен парче стар хляб, с който би могъл и да кове пирони, освен да засити глада си. Така се случи с мен днес, при което ми дойде мъдрата мисъл да си направя брускети… А е и грехота да се изхвърля неизядена храна!
                        
Необходими продукти:
стар хляб (твърд, но все пак не на камък, че да може да се реже)
песто – един или няколко вида
кашкавал (по желание)

Приготвяне

Най-напред хляба се нарязва на тънки (2-3 мм) малки парчета (около няколко сантиметра). Важно е хлябът да е стар, но да не е вкаменен. Реже се изключително внимателно с много остър нож, че да не станат брускетите неподходящи за вегетарианци. Отгоре се мацват леко с пестото (в моя днешен случай ми е простено, че използвах готово купешко – доматено и босилеково), след което може да се приготвят направо, но аз реших за разкош да оползотворя един старичък кашкавал като сложих и по няколко стърготини отгоре. Пече се на вентилатор в предварително загрята на 180 °С фурна в продължение на 15 минути в плитка тава върху хартия за печене (освен, че спестява търкане на загорял кашкавал, също така не позволява на брускетите да залепват и да се счупят при отлепянето им.
Да ви е сладко! На мен ми се отвори апетит за бира, който мисля да задоволя…






Няма коментари:

Публикуване на коментар