Търсене в този блог

петък, 21 юли 2017 г.

СИРОП ОТ ДИНЯ


Тази седмица близки приятели ми подариха две огромни и изключително сладки и сочни дини. Проблемът с тези дини е, че след като се разрежат, трябва да се изядат достатъчно бързо, а вкъщи сме само двама човека. Та ме хвана страх да не почнат да се развалят. В този момент се сетих, че преди години бях виждал във Франция сироп от диня, но в нашите сайтове не открих рецепта. Затова се разрових из френските и от 3-4 опит попаднах на тази, която се оказа бърза и лесна:

Необходими продукти:
диня – колкото човек прецени, че му се отделя от сърцето
захар – зависи от количеството сок, което се отдели от динята
лимонена киселина – отново зависи от количеството сок

Приготвяне:
Аз използвах 2 нормално широки резена от една поне 10-килограмова диня. Нарязах ги на парчета (без кората!), след което изцедих сока с помощта на преса за картофено пюре (да са живи и здрави французите за прекрасната идея – признавам, че нямаше да ми хрумне!), като под нея бях подложил голяма цедка, но с много фина мрежа. От двете парчета изкарах 750 мл сок, към които прибавих 750 гр. захар. Нагрях ги на котлона при постоянно разбъркване и след като захарта се разтвори и сиропа започна да ври, намалих котлона на слаба степен колкото да поддържа варенето, бърках още няколко минути, добавих 5 гр. лимонена киселина, оставих още минута-две да поври, обрах с решетеста лъжица твърдата пяна отгоре и налях сиропа още много горещ в бутилки.
След като изстина, си приготвих с вода при разреждане 1:7 и почти се изненадах, че написаното в рецептата, че вкусът и ароматът се запазват, е вярно! Довечера след залез слънце мисля да започна импровизациите с водка, мастика, а четох дори и за коктейл и с уиски. Но истината е, че и като чист сироп с вода е превъзходно свежо и може да припомни на човек през януари вкуса на дините.

Лайквайте, споделяйте и най-вече коменатриайте!



5 коментара:

  1. За какво му е разреждане с вода, като го гледам в бутилките ми изглежда бая рядък и бистър

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защото е сироп, а не сок. Твърде сладък е. А се прави сироп, за да изтрае дълго време. Ако е сок, ще се вкисне.

      Изтриване
  2. а не се ли прави заварка със шишетат

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм правил. Сиропът го налях много горещ.

    ОтговорИзтриване
  4. Ако се вари в соковарка ще стане ли

    ОтговорИзтриване