Търсене в този блог

понеделник, 3 юли 2017 г.

ОРИЗ С ГРАХ

Това е една от рецептите, които измислих прибирайки се на бегом вкъщи заради започващия дъжд и установявайки, че в хладилника няма нищо, докато стомахът ми вие от глад… Вие от глад, ама небето се е пробило и не е човек да си подаде носа навън. Но пък няма къща без ориз, а в този момент се сетих, че имам и половин кутия грах – и ето ти ориз с грах. Вярно, че е твърде постно, но пък от рецептата става чудесна гарнитура, така че я споделям. Една скоба – това е рецепта за оризоварка (rice cooker), едно чудесно кухненско изобретение, с което веднага си допаднахме!
Необходими продукти
ориз – една чаена чаша
грах – половин кутия (от малките)
морков – един брой (не много голям)
масло – 50 гр.
сол – на вкус
черен пипер – на вкус
куркума – 1 чаена лъжичка
Приготвяне
Оризът се измива много старателно (докато от цедката спре да тече бяла вода), така че да не стане кашав и лигав. Слага се в оризоварката и към него се добавят наситнения на парчета с размер на оризово зърно с чопър морков (предполагам, че може и да се настърже, но аз имам едно малко ръчно и най-вече много удобно чопърче), маслото и подправките. Залива се с вода и тук е тънкия момент: различните сортове ориз „пият“ различно количество вода, но аз съм установил емпирично, че за оризоварка на дългия ориз са му е необходими 1,5 обема вода (спрямо обема на ориза). Включва се и след 20-30 мин. всичко е готово. Поръсва се със ситно нарязан магданоз и става много вкусно! Да ви е сладко!
Признавам си един „грях“ – аз постното го признавам само за гарнитура или в най-добрия случай за предястие, така че след ориза си нарязах едно суджуче за гарнитура към него… За някой веган това би могло да бъде и основно ястие, ако замени маслото с олио, но за мен тази рецепта си остава рецепта за гарнитура, колкото и добре да се получи!


2 коментара: