Търсене в този блог

петък, 11 май 2018 г.

БИРЕНО МЕЗЕ С КАШКАВАЛ И БЕКОН



 То, честно казано, тази рецепта по-скоро би трябвало да се казва „бирено мезе от кашкавал и бекон“, ама нейсе – важното е, че мезето е бирено, при това много…

Иначе идеята ми хрумна от последния път, когато панирах крилца в корнфлейкс. Процедурата по овалването в корнфлейкса след няколко парчета става мърлява, тъй като той започва да се наквасва, ако човек не е пъргав. Така или иначе ми остана от натрошения корнфлейкс и от разбитото яйце, а на мен са ми казвали за гладуващите сомалийчета и сърце не ми даде да ги изхвърля. Смесих ги и се получи нещо наподобяващо като консистенция бегло на кайма за кюфтета (вегетарианска за съжаление!). Направих 3-4 псевдо-кюфтенца, метнах ги в тигана, а то взе, че излезе вкусно, макар и да бях забравил да сложа поне сол като подправка. И тогава реших, че много биха вървели с някоя друга биричка, особено, ако им се сложи нещо, което да премахне вегетарианският им недостатък. Ето така се стигна до тази 100%-ова авторска рецепта, която днес напаснах.

Необходими продукти:
100 гр. корнфлейкс
3 големи яйца
150 гр. кашкавал
150 гр. бекон
сол
черен пипер
червен пипер
олио за пържене

Приготвяне
Корнфлейксът се натрошава, като към него се добавят яйцата (може и да се разбият предварително, но реших да не цапам още един съд).


Размесват се докато се получи лепкава каша.
Към нея се добавят максимално ситно нарязаните на кубчета бекон и кашкавал.
Прибавят се и подправките в количества на вкус (зависи колко солени са беконът и кашкавалът, както и от личните предпочитания). Размесва се добре с ръка (както се месят кюфтета) и се оформят малки кюфтенца.
Пържат се в предварително загрята мазнина до златисто (на моя котлон в дълбока мазнина по 2-3 минути най-много от всяка страна).

Мисля, че няма нужда да обяснявам как се пие бирата към тях… Да, знам, че не е здравословно, но пък е петък вечер!
Наздраве!



1 коментар: