Търсене в този блог

неделя, 17 декември 2017 г.

ПИЛЕШКА ПАСТЪРМА



Това е, така да се каже, един страничен кулинарен експеримент, от който нямах големи очаквания, но който се оказа изключително успешен! Бях тръгнал да приготвям един френски специалитет – сушено филе от патешко магре (за който ще разкажа след около седмица, когато се очаква да е готов), но не знам какво ме прихвана и как ми дойде на акъла да пробвам дали няма да стане и с пилешко филе. Е, определено ще се повтори в по-голям мащаб и, за да не бъда егоист, ще споделя тайната…

Необходими продукти
Пилешки гърди – колкото сметнете за необходимо
2 с.л. пчелен мед (за намазване)
2 кг. морска сол
червен пипер (за овалване)
черен пипер (за овалване)
чесън на прах (за овалване)
ронена чубрица (за овалване)

Приготвяне
Филетата се изчистват от ципи и кожа, ако евентуално има. Изплакват се бързо със студена вода, подсушават се с кърпа (за предпочитане е пред домакинската хартия, че винаги съществува риск да останат парченца хартия) и се овалват в мед (малко, колкото да ги покрие, а не да се стича от тях).



В кутия с капак се слага морска сол, така че да има поне 1,5 – 2,0 см дебел слой. Филетата се притискат върху нея, но така, че да не се опират едно в друго, доколкото кутията го позволява, след което се посипват отгоре с останалата сол, която също се притиска с ръце върху тях. Кутията се затваря плътно и се оставя 24 часа в хладилник.


Филетата се изравят от солта, изплакват се със студена вода и се подсушават с чиста кърпа.


Бяха се втвърдили и на обем бяха станали около 1/3 от първоначалния, а на дъното на кутията ясно се открояваше изтегления сок. На този етап, тъй като импровизирах, не знаех в какво да ги овкуся, така че пробвах чревен пипер, чубрица, чесън на прах и смес от червен пипер, черен пипер и чубрица.

Според френската рецепта за филето от магре, която аз следвах творчески, ги увих в чисти кърпи и ги оставих в хладилника в чекмеджето за зеленчуци. Междувременно сглобих прословутата сушилня за пастърми и, тъй като те не даваха признаци на изсушаване в продължение на седмица, взех, че ги прехвърлих в нея, където им трябваха още около 10 дни да станат готови (периодът не е абсолютен, тъй като продължителността зависи от температура, влажност и т.н. и трябва да се проверяват на вид и опипване през ден-два).


Е, денят Х дойде и ги пробвах… Резултатът беше невероятен! И все пак трябваше да реша с кои подправки ми допаднаха най-много. Направих две - проби чисто филе за дъвчене и на сандвич върху крехка франзелка с малко масълце.






На мен най-много ми харесаха вариантите с чесън на прах само и с червен пипер само (не, че другите не ми харесаха, но тези ми се усладиха най-много). Подправките, разбира се, са нещо което се подчинява на личните вкусове, така че с това мнение не ангажирам никой. Но независимо от тях, получи се невероятно мезе. Иначе въобще не съм фен на пилешкото бяло месо - прекалено ми е постно и ми намирисва на болнична храна. Но в този му вид го препоръчвам горещо!


Няма коментари:

Публикуване на коментар